Hatsávosra bővül az M1-es autópálya Budapest és Győr között

Az M1-es autópálya Budapest és Győr közötti szakaszának bővítése régóta váratott magára, azonban most végre zöld utat kapott a projekt, kilométerenként 10 milliárd forintból fejlesztik Magyarország legfontosabb autópályáját.

Az út hatsávossá alakítása már régóta szükséges volt, hiszen egyre rendszeresebbé váltak a forgalmi torlódások, a jelenlegi négysávos kialakítás pedig már nem képes kielégíteni a növekvő forgalmi igényeket, különösen a csúcsidőszakokban. Az új nyomvonal kialakítása során figyelmet fordítanak arra, hogy minimalizálják a környezeti hatásokat, például zajvédő falakat és ökológiai átjárókat is létesítenek.

Az M1-es bővítése a Budapest és Bécs közötti gazdasági folyosó megerősítéséhez is hozzájárul, hiszen a gyorsabb és biztonságosabb közlekedés ösztönözheti a beruházásokat is.

A magyar közlekedésben történetében is mérföldkőnek számító első szakasz átadását 2028-ra tervezik, de a teljes projekt befejezése csak az évtized végére várható.

Lázár János elmondta, hogy az M1-esen megépül az M100-as autópálya bekötésére lehetőséget nyújtó csomópont is. Az M1-est Esztergommal összekötő, 35 kilométeres szakasz kiépítésének költségét 500 milliárd forintra becsülik. Az M100-as első részének megépítése a tervek szerint 2026 tavaszán indulhat. Az M100-as szükségessé teszi egy új Duna-híd megépítését is Esztergomtól északnyugatra, emelte ki a miniszter, amelynek a helyét még nem ismerjük.