A Liszt Ferenc repülőtér megelőzte a bécsi repteret a cargo-forgalomban

2024-ben csaknem 300 ezer tonnányi árut kezelt a budapesti Liszt Ferenc repülőtér, ami 48,8%-os növekedést jelent az előző évhez képest, ezzel maga mögé utasítva a korábban vezető bécsi Schwechat repülőteret is.

A Budapest Airport által közölt adatok szerint 2024-ben összesen 299 642 tonna áruforgalom zajlott a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, míg 2023-ban ez a szám 201 306 tonna volt.

Ezzel Budapest cargo-forgalma meghaladta az eddig régiós központként emlegetett Schwechat teljesítményét, amely 297 945 tonnát regisztrált 2024-ben. Bár az osztrák reptér szintén jelentős, 21,6%-os növekedést ért el az előző évhez képest, ez kevésnek bizonyult Budapesttel szemben.

Más régiós repülőterek lényegesen kisebb légiáru-forgalmat bonyolítottak le. Varsóban például 117 ezer tonna áru fordult meg, ami 13%-os bővülést jelent, míg Prága 2023-as adatai szerint 44 ezer tonnát regisztrált, de 2024-re még nem adott meg friss adatokat.

Utasszám-növekedésben is kiemelkedett Budapest

A budapesti Liszt Ferenc repülőtér a harmadik helyet szerezte meg az utasforgalom tekintetében a régióban, miközben az utasszám növekedési ütemében az élen végzett.

2024-ben 17 574 413 utas fordult meg a budapesti repülőtéren, amely a régiós fővárosok között a harmadik legnagyobb forgalmat jelenti Bécs és Varsó után. Ugyanakkor a 19,5%-os növekedésével Budapest az első helyre került a bővülés ütemét tekintve.

A 2019-es, járvány előtti rekordévvel összevetve Varsó-Chopin (WAW) regisztrálta a legnagyobb ugrást, 12,9%-kal több utast kiszolgálva. Ezzel szemben Budapesten 8,7%-kal nőtt az utasforgalom ugyanebben az időszakban.

A régió repülőterei közül Bécs (VIE) maradt a legnagyobb forgalmú légikikötő, ahol 2024-ben 31 719 836 utast kezeltek, ami 7,4%-os növekedést jelent 2023-hoz képest. Ez a szám ugyanakkor alig 0,2%-kal haladja meg a járvány előtti szintet.