A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) nyilvános előzetes piaci konzultációt indított a Milleniumi Földalatti Vasút korszerűsítésére. A cél: az M1-es metróvonal teljes körű akadálymentesítése, egy új megálló létesítése a Hungária körútnál, valamint a jövőbeni meghosszabbítási lehetőségek vizsgálata.
Az M1-es metró Magyarország – és szélesebb értelemben Európa – egyik legjelentősebb közlekedési öröksége: 1896-ban nyílt meg, és kontinensünk legrégebbi földalatti vasútvonala. 1973-ban meghosszabbították, majd 1987-ben felújították; 2014-ben készült el a hozzá kapcsolódó fejlesztési és hosszabbítási terv.
A jelenleg megvalósuló előkészítő szakasz a rövid vonalhosszt (kb. 4,4 km), a korlátozott átszállási kapcsolatokat, az elavult járműparkot, valamint a megállók és a szerelvények nem megfelelő akadálymentesítettségét célozza.
A munkát három különálló, egymáshoz kapcsolódó ütemre bontották:
- 1. ütem – A meglévő 4,4 km hosszú metróvonal és a járműtelep rekonstrukciója; a jelenlegi 11 állomás korszerűsítése és akadálymentesítése; valamint a Hungária körúti megálló megtervezése.
- 2. ütem – Tanulmányterv készítése a vonal meghosszabbításáról egészen a külső körvasút környékéig, külön figyelmet szentelve a Városliget–Zugló közti kerékpáros-gyalogos folyosónak.
- 3. ütem – Engedélyezési és kivitelezési dokumentáció elkészítése az előző ütemben kiválasztott változatra, valamint a tenderdokumentáció összeállítása.





