A legjobb retró magyar reklámok

Retró magyar reklámok

A reklámozás a marketing egy szelete. Van aki szereti, van aki ki nem állhatja, de el kell ismernünk: a reklámok a mindennapi életünk szerves részét képezik. Régóta velünk vannak, és minden bizonnyal ez így is fog maradni.

A következő reklámokban még nem tudtak fejlett számítógépes technikákat alkalmazni: nem használtak utólagos effekteket, sem CGI-t. A reklámokat szinte minden esetben élő szereplők (színészek, modellek, híres emberek) játszották vagy rajzfilmek voltak. Éppen ezért a szlogen és a zene maradt előtérben.

Nézzünk meg néhány klasszikus retró magyar reklámot! Te melyikre emlékszel?

Pepsi

„Szia, Kata vagyok, van még egy Pepsid?” – záródik a Pepsi reklámja az elhíresült szlogennel, amit Dobó Kata alakít. A reklám tulajdonképpen egy 1987-es amerikai Pepsi reklám koppintása, amiben Michael J. Fox játszotta a főszerepet. Az eredeti reklámban diétás Pepsit használtak, ami szerintem sokkal jobban is illik a koncepcióba.

Azóta Dobó Katával rebootolták a Pepsi reklámokat, két reklám is készült vele egy kampányban, nem is olyan régen.

Ebben Kata újra Pepsit kér:

Ebben a reklámban pedig meg is köszöni azt. De folytassuk tovább retró magyar reklámokkal.

Coca-Cola

A Coca-Cola híressé vált a téli időszakban készülő reklámjairól. Ez nem csak manapság van így, korábban is sok erőt fordítottak arra, hogy ünnepekkor mindenki Coca-Colát vásároljon.

Traubisoda

A listában most következzen egy magyar üdítő, méghozzá a szőlőízű hazai Traubisoda. Ebben a reklámban is a zenére összpontosítottak, aminek az elsődleges célközönsége a gyermekek. A hangulatot jól átadják a gyermekded zenével és a rajzfilmes motívumokkal.

Hurka

Ehhez a reklámhoz keveset lehet hozzátenni. Egy jól felépített, minden célközönséget megszólító reklámban mutatják be a hurkát, a véres hurkát és a májas hurkát, amelyekért mindenki odavan.

Tisza cipő

„Minden időben, Tisza cipőben!” – így szól a Tisza cipő egykori szlogenje. A cipőgyártó rendkívül népszerű volt ebben az időben, amit a reklámkampány is jól mutat: a Tisza egy olyan cipő, amit bárhol, bármilyen körülmények között hordani lehet (még egy begipszelt lábon is megjelenik a Tisza logó). A célközönség egyértelműen a fiatalok voltak.

Skála-Coop

A Skála „kópéja” egy bugyutának tűnő rajzfilmes karakter, akit több reklámban is használtak korábban. Amennyire rövid a reklám, annyira konkrét az üzenete: ha bemegyünk a Skálába, „jól jövünk ki”, mert annyira olcsó és pénztárcabarát a kínálat. Az ember csak bemegy és kijön.

Fővárosi takarító vállalat

„Sebaj, jövünk!” – hangzik a szlogen a Fővárosi takarító vállalat reklámjában. Bemutatnak néhány esetet, amire problémát nyújtanak. Munkaruhában és eszközökkel a kezükben képesek bármilyen koszt eltűntetni. Nekem kicsit Ghost Busters beütése van. A célcsoport a felnőttek, családosok.

OTP

Az OTP Bank egy közel 1 perces reklámban foglalta össze a perszónáit, azaz a célközönségét. Kik az ideális ügyfelek számukra?

  • van pénzük,
  • nincs pénzük,
  • értenek a pénzhez, ezért bízzák rájuk,
  • nem értenek a pénzhez, ezért bízzák rájuk,
  • takarékoskodók, akik otthon is ezt látták,
  • takarékoskodók, akik otthon nem ezt látták,
  • de vannak olyanok is, akik még nem mentek el hozzájuk. És pont nekik készült a reklám.

Ebből is készült egy felújított verzió:

MOL

A Dallasz-korszak sztárja, Jockey Ewing (Larry Hagman) promótálta a MOL Carrier nevezetű olaját. Az amerikai színészt Friderikusz Sándor hívta el a Friderikusz Show-ba, utána pedig még egy reklámforgatást is sikerült kialkudniuk tőle.

A legjobb régi magyar reklámok

Neked melyik volt a kedvenc régi magyar reklámod? Vajon még mindig ekkora kreativitás van a szakmában? 5-10-15 vagy 20 év múlva is emlékezni fogunk a mostani reklámokra? Írd meg mit gondolsz!

Marketing tanácsadó